CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

love since 25 feb 2011..!!.

Daisypath Friendship tickers

The wedding

Daisypath Friendship tickers

Monday 16 July 2012

Buku MeRah!!!

assalammualaikum reader...aku selalu update entry lambat kan.???..hehehehe..kadang2 cerita berbulan lepas baru la dok sibok nak update sekarang..hohoho..so dalam satu masa tu aku akan bantai update empat lima entry..hehehehehe..so hari ni nak cerita pasal first check up aku dan first time aku nampak buku baby (buku merah/pink baby)

first aku buat buku baby and first check up masa pregnt 7 minggu..[giler awal!!] hehehehe..tak pe..biar awal..nanti nurse puji [bangga] hehehehe.

ini buku merah/pink baby aku...

okey..actually buku ni berguna tau...kalo la ko nak beranak kat mana2 sekali pun..buku ni kena ada..lagi2 kalo nak beranak kat hospital kerajaan..kalo tak de mamang ko kena sekey [eh..tipu je..hehehehe] okey berbalik kepada bergunanya buku ni...sebenarnya gov kite ni bagus jugak la..suruh  buat buku ni..buat check up setiap bulan...tujuannya nak make sure ibu2 dan baby2 sihat sampai ibu bersalin..siap lepas bersalin pun dorg pantau tau...dengan check up tiap2 bulan ni pun dorg boleh kesan ape2 penyakit yang menbahaya yang boleh menjejaskan baby dan emaknye..so bagi aku bagus la...oleh itu aku memang excited terlebih nak pergi check up..hehehehe [poyo]

first time aku pegi klinik ibu dan anak ni..serius aku blur..nasib en.asben rajin teman kan...pegi kauter pendaftaran cakap nak buat buku baby...bila dah daftar menungu la dengan laki aku..lama jugak..almaklum orang ramai giler..bila nurse panggil..kena la interview...macam2 nurse tanye...pas tu kena la ambk darah..banyak kot..abis lebam2 tangan...check air kencing..timbang dan macam2 lagi..lepas tu kena jumpa doktor...ceh..time tu...doktor suruh baring atas katil...mata aku dah nampak mesin scan..wahhhh.[dalam hati] nak kena scan ke...tapi rupanya tak pun..hampeh!!!!..nyampah tau..doktor cuma check2 perut je..ape tah yang die dok tekan2...leps tu bebel2 sikit..dah...kuar....pergi ambik asid folic...dan BALIK..!!!...

Haaa...berbalik kepada cerita sebelumnya....time interview dengan nurse....nurse tu tanya aku, ada tak family yang ada kencing manis dengan darah tinggi..alamak.!!..mak aku ada kencing manis dengan darah tinggi daaaa....so nurse tu terus cakap "awak kena minum air gula la macam ni" teettttttt.!!!..adoiiii.....aku penah dengar orang yang berpengalaman cakap air gula tu rasanya..masyallah..!!!!..sangat sedap.!!!!.sampai rasa nak muntah...hishh..awat la aku pulak kena minum ni..dah la tu...terus suruh datang esok nye...huhu...awat tak suruh datang minggu depan ke..boleh jugak aku persiapkan mental dan fizikal aku ni..huhu [sedih]

esoknye......aku datang dengan keadaan berpuasa dan datang seorang diri tampa asben aku [sedih]...nurse suruh puasa start pukul 10 malam..fuuhh..giler lapar kot..haus pulak tu..tetiba kena minum air gula yang lazat..hish..hishhh..sebelum kena minum air gula...nurse ambik darah dulu..banyak pulak tu...lepas tu terus kena minum air gula...time dia bancuh..ya allah..banyaknye air..satu mug tu.....dan sangat seksa nak habiskan....rasa die macam rasa gelugus[betul ke aku sebut ni.??] dan rasanya manisssssssss teramat..sampai rasa pening lalat nak muntah bila minum air tu...nasib lah tak muntah..kalo muntah kena minum semula wehhhh.!!!!...kena minum semula walaupun kau dah habiskan hampir separuh air yang ko muntah kan tu..[dasyat] pehh..!!!.aku...macam nak takut kan orang je kan..hahahahaha =P lepas abis seksaan tu..kena tunggu 2 jam...duduk la sampai rasa nak tertido tengok orang bawak perut besar2....BOSAN KAW...!!!..

sampai la tamat 2 jam tu..kena lah masuk semula jumpa nurse sebab nurse nak cucuk lagi ambik darah..dan seterusnya..tamat lah penyiksaan untuk hari itu...SEKIAN... =P



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...